Glad Påsk!

Jag bestämde mig för att göra ett inlägg i dag i alla fall. Jag hinner med ett litet och snabbt. Sen ska jag sätta i gång med efterätten som blir en marängbotten med massa frukt i och något som hette vaniljmascarpone. Mascarpone är någo slags färskost tror jag, har aldrig gjort detta förut så det blir nytt och spännande. Ikväll kommer Jennie och Patrik och ska äta här. Jag ska som sagt bjuda på marängbakelsen och sen har mamma gjort den andra maten.
I morse blev det den traditionella äggjakten utomhus. Tyvärr så var påskharen död. Pappa hade sett honom ligga vid vägkanten igår. Men ägg hittade vi i alla fall så han måste ha fått en inhoppare. Undrar vem det var ;) Men i alla falla hittade jag och Jon tre ägg var. Ett med godis, och i mitt andra låg det en ask med rosor på och ett par örhängen i, formade som hjärtan. Och i det tredje en sten som det stod "Älskar dig" på med svart skrivstil. Sen till frukosten blev det ju såklart att man målade ägg. Jag är inte så bra på det faktiskt, men det är kul och mysigt.
Sen fick vi varsitt stort godisägg av mormor och morfar, så godis kommer vi inte ha någon brist på denna helgen.


Våra åtta ägg som vi målade till frukosten. Kvinnan är menad som Lisbeth Salander och konstnären är mamma.


Mina två godisägg! :D



Buddha får avsluta inlägget med att säga:

2010-04-03 @ 13:17:29 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0