Alfons carbonara

Hej!

Nu är det Scrubs igen men jag tittar bara då och då när jag väntar på att datorn ska ladda eller något liknande. Snart ska jag sätta igång med maten, min tur idag, och det blir Alfons carbonara. Det är en pastarätt som tar en kvart att göra och som är extremt enkel. Det har blivit "min" rätt. När vi ska göra någon pastarätt så får jag ofta göra denna, haha. Men hellre det än någon avancerad rätt. Det orkar jag inte med såhär på kvällen efter skolan, när man är som tröttast.

Idag var det kör för första gången innan uppehållet när vi slutade skolan. Det var skönt att få sätta igång och sjung och ha lite kul. Haha, jag och Chitra har så grymt kul på körövningarna. Vi är alltid så flummiga och galna så vi skrattar och flummar asmycket när vi är där. Jag tror inte att detta kommer att förbättras nu när vi är nior och äldst, hehe. Men hallå, lite kul ska man väl få ha också? ;)


Här kommer receptet på carbonaran ifall ni vill testa någon gång.

Alfons carbonara:
300 g tagliatelle eller spaghettipersilja
300 g bacon
1 vitlöksklyfta, pressad
1 msk olivolja
1 dl riven parmesanost                                     
1 dl grädde eller mjölk
2 krm svartpeppar
4 äggulor



1. Koka pastan enligt anvisning på förpackningen i lättsaltat vatten och häll av vattnet.
2. Stek baconet i en torr stekpanna och låt skivorna rinna av på ett hushållspapper.
3. Blanda äggulor, grädde, parmesanost, olivolja och pressad vitlök i en skål.
4. Vänd ihop smeten med pastan och baconen och servera med svartpeppar och hackad persilja.


Skriv gärna sen om ni har testat det och vad ni tyckte om det. Själv älskar jag det när det är så enkelt och så gott! :D
Smaklig måltid!


Dagens låt:
I want to know what love is - Foreigner
2010-08-31 @ 17:50:18 Mat & Bak Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0