1 december

Idag är det december och snart är det jul! Snacka om att jag längtar till julafton, det är den bästa högtiden på hela året! Mys med familjen, Kalle Anka och hans vänner och såklart maten. Sen är ju klapparna ett stort plus också ;)
I morse när jag kom upp så hängde det en ballong i vårt kök. Det är en tygballong som jag tror att mamma har gjort. Varje år, 1-24 december får jag och Jon ta ett paket var varannan dag. Förutom den 1:a och den 24:e december, då vi får ta varsitt båda två. Jag vet att det låter barnsligt men jag älskar att vara barnslig på julen, det hör liksom till. Man sitter och är "tomtenisse" på julafton och delar ut julklappar, älskar att vara barnslig på julen. Så kul! Men för att återgå till paketen. Jag och Jon tog likadana paket idag, de största, och gissa vad vi fick. Jo, en dammtrasa :/ Mamma frågade om vi blev lite besvikna och jag kunde inte låta bli att erkänna att, jo jag blev nog lite besviken. Haha! Men kanske var det en pik från "tomten" till oss att vi ska städa lite nogrannare, och att det kanske ska bli lite "roligare" nu när vi har egna dammtrasor. Jippi...

Jag tänkte att jag skulle starta en ny kategori som jag skulle lägga ut mina paket som jag får varannan dag. Vad tror ni om det? Skule det vara något kul och intressant att se vad jag får? :)

Här kommer några bilder på ballongen och dagens paket.


2010-12-01 @ 19:09:05 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Pia

Kul att du gillade din dammtrasa! hihi!

Kram/mamsen

2010-12-02 @ 18:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0