Julgodis, julklappar & julmusik!

Nu är jag helt slut. Ska sitta här ett tag vid datorn innan jag går och lägger mig och rimmar lite, hade jag tänkt. Ja, dagen har faktiskt inte innehållit så mycket vila, för ovanlighetens skull ;)
Jag har slått in alla mina juklappar förutom två, som jag ska slå in i morgon, gjort julgodis (ska försöka lägga upp receptet i morgon) och så har jag bara haft det allmänt mysigt. Jag och mamma var i köket och hade på julmusik och lackade på paketen. Är det bara jag som tycker att lukten från när man lackar är helt underbar? Det är bara såå juligt!
Julgodiset blev jättebra. Jag gjorde ett som heter Rocky road, pappa gjorde ischoklad, Jon gjorde risbräck och mamma gjorde marsipanrullar och knäck. Efter vi hade gjort godiset och ätit kvällsmat klädde vi granen och tände tomtebloss och sen tog vi glögg och provsmakade godiset. Precis såhär ska det vara innan julafton, perfekt! :D
Det enda som är mindre kul är att jag har så sjukt ont i ryggen då jag har stått lutad över köksbordet och slagit in juklapparna, men det sover jag väl bort inatt ;)





Ha det gött!
2010-12-22 @ 21:35:29 Annat smått & gott Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0