Innan jag dör...

...är en grymt bra bok som jag har ägnat den senaste timmen till att läsa ut. Jag hade ingen bok att läsa just nu eftersom boken Bree Tanners andra liv som jag skulle låna av Chitra har jag inte fått än så jag har inte kunnat läsa något. Mamma hade då denna boken som hon tipsade mig om.
Innan jag dör handlar om en tjej vid namn Tessa Scott. Hon har leukemi som sprider sig i hennes kropp. Hon får beskedet om att hon har månader kvar att leva och hon skriver då en lista på de 10 saker som hon vill göra innan hon dör. Den första saken är "Jag vill känna en killes tyngd ovanpå min kropp". Hennes bästa kompis Zoey hjälper henne att beta av de första sakerna på listan innan hon får egna problem. I boken får man följa med Tessa när hon träffar på nytt folk och hur hon lever de sista månaderna.
Jag kan säga att mina ögon var inte torra alls när jag hade läst ut boken. De sista kapitlena var så sorgliga. Men boken var riktigt fin och jag tycker verkligen att ni andra ska testa på att läsa den!




I eftermiddag var vi och spelade golf på Ätrafors golfbana med Jennie och Patrik, och mormor och morfar. Det var svårt och det var inget spel för mitt tålamod och temperament, haha. Men det blev kul efteråt när vi åt god pastasallad och bröd och annat gott vid Ätraforsdammen. Väldigt mysigt och skojigt!


Dagens låt:
Beautiful - Christina Aguilera
2010-07-23 @ 23:12:43 Annat smått & gott Permalink


Kommentarer
Postat av: Chitra

Jag har läst den! Älskar den boken enormt. Du ska få Bree snart...

2010-07-23 @ 23:40:11
URL: http://chitras.blogg.se/
Postat av: Anonym

har läst den :3

2010-07-24 @ 08:47:14
Postat av: hannah - BESÖK BLOGGEN OCH ANMÄL TILL VECKANS BLOGG! :D

Hejj :)

Vill du vara med och tävla i veckans blogg hos mig?

Vinnaren får en ruta i min meny med en länk till bloggen, en bild + en liten beskrivning av bloggen. Rutan kommer synas där i en vecka :)



Kommentera mitt senaste inlägg om du vill vara med! :)

2010-07-25 @ 14:51:07
URL: http://spoink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0