Källare Laxen

Har nu kommit hem efter en riktigt god och mättande middag på Källare Laxen i Falkenberg. Vi tog först extremt goda vitlöksbröd med marinerade oliver och tzatziki till förrätt. Efter det tog jag en cheddarfylld fläskschnitzel med rostad potatis, rödvinssås och något kryddsmör till. Det var riktigt gott det också men jag orkade inte äta mer än lite mer än hälften. Sen fick jag och Jon varsin STOR skål med äkta vaniljglass från Sia, jordgubbar, hemmagjord chokladsås och maräng. Mmm!
Till allt detta fick man fantastisk bra musik. Ett band som jag har lyssnat på, som heter Damn Delicious. Två av de killarna, Kristofer Greczula (sång, gitarr) och Samuel Berg (trummor, sång), brukar spela vissa tisdagar på Laxen. De var grymt bra. De spelade rocklåtar akustiskt. Jag älskar Kristofers röst. Hes och asbra! Gitarrspelet var riktigt bra också! Så det var väldigt mysigt och kul att gå ut och äta med familjen.

Idag har jag också slingat håret. Jag var rädd att det skulle bli jättefult eftersom färgen var ganska billig och det såg inte asbra ut på kartongen. Vi köpte det på Kicks och mamma gjorde det på mig nu i eftermiddags. Det var honungsfärgade slingor men det syns inte jättemycket på mig. Men det blev helt okej, tycker jag. Men när färgen satt i så var den knallgul! Haha! jag blev lite rädd att det skulle bli så sen efter men så stod det i bruksanvisningen att färgen bara var så intensiv för att man skulle se var man hade tagit någonstans. Lite smart kanske?


Som ni ser så var det GULT! ;)

Efter. Det är ljusare i verkligheten :)


Dagens låt:
Wild world - Mr Big
2010-07-06 @ 22:17:08 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0