Ronja Rövardotter

Hej!
Lite dålig uppdatering men jag har inte haft något att skriva om så jag struntade i att skriva alls. Tänkte att det inte är så kul att läsa "Idag har jag inte gjort något alls. Bara slappat och haft tråkigt".

Jaja, skit samma. Igår var jag hos Chitra och hjälpte till i musikcafeét. Det var mysigt att sitta där och lyssna på blue grass och servera pannkakor.
Sen på kvällen åkte vi och kollade på teaterföreställningen Ronja Rövardotter. Den var såå bra! Det blev många härliga skratt under föreställningens gång och många underbara sånger. De där låtarna som de inte sjunger några ord i utan bara hummar och dimdar och allt vad det är. De sjöng de låtarna acapella med stämmor och det var grymt bra! Jag älskade det. Och de sjöng även min favoritlåt. Den där när Mattis och Borka ska möta varandra och de sjunger om hövdingarna. Föreställningen började klockan 22.00 och medans det höll på tittade jag ibland upp på himlen och man såg hur det mörknade allt mer tills det, i slutet av föreställningen, var helt svart med stjärnor lite här och var. Det var riktigt vackert. Eldarna brann på scenen och de sjöng rövarsånger, himlen var svart och det var riktigt mysigt.
Efter föreställningen gick jag ju såklart och sa hej till Linn som var med och spelade. Det var kul att få träffa henne igen, för det var så länge sen. Jag tror inte jag har träffat henne sen vi slutade skolan...

Idag ska jag nog sätta mig och titta på film...igen. Och ni vill inte veta vilken. Jag har nu kommit till den sjätte och sista Star wars-filmen, hehe. Jag har sett alla andra fem 2-timmars filmerna på ungefär en och en halv vecka nu och det sjuka är att jag tycker de är bra! Jag sa till mig själv att jag måste se de här filmerna för det är såna klassiker att man måste se dem. Nu har jag gjort det och tycker de är bra. Fast jag tycker de tre första är bäst för de är så mycket bättre gjorda eftersom de är inspelade senare. Typ -05 är de inspelade medans de andra är inspelade -97 eller nåt. Och nu ska jag se de med Chitra för hon ville det. Alltså att jag skulle vara med för annars, sa hon, att hon skulle somna. Men det tror jag inte att hon gör.
Jag undrade lite vad jag ska göra när jag har sett färdigt alla filmerna och mamma sa då "Då blir det väl Sagan om ringen-filmerna?" Haha, ja det kanske det blir. Men de är så äckliga (av det jag har sett av när Jon har tittat) så jag tror inte att jag kommer att gilla dem. ;)


Dagens låt:
Black or White - Michael Jackson
2010-07-26 @ 11:49:41 Familj & Vänner Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

hur får man in youtube-klipp på bloggen? o:

2010-07-26 @ 12:36:19
Postat av: Eva <3

fin blogg

2010-07-26 @ 12:43:23
URL: http://kusinerforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0