Tidsfördriv...

Hade inget att göra så här kommer 20 frågor om Eclipse som jag "lånade" från Chitra, hehe.


1.
Hur var det första intrycket av filmen? Spännande. Jag var inte beredd på att den skulle börja på det sättet den gjorde och det blev lite läskigt direkt från början och det gillade jag.

2. Redan i början av filmen så får man träffa nya karaktärer? Vad tyckte du om det? Jag tycker att det var riktigt bra. Och som sagt, det var spännande och man satt och väntade hela tiden på spänn, undrande över vad som skulle hända näst.

3. Var de nya karaktärerna vad du hade väntat dig eller vart du besviken på någon av dem? Jag gillade de nya karaktärerna. De kunde inte ha valt bättre skådespelare.

4. Efter New Moon så byttes Rachelle Lefevre (Victoria) mot Bryce Dallas Howard, vilken av dem tyckte ni gjorde det bästa jobbet som Victoria? Jag tycker att Bryce passade bäst för rollen som Victoria. Hon var sötare och mer fängslande på något sätt.

5. Ännu mer nya karaktärer kommer lite senare i filmen, både bland The Cullens och bland The Wolfs, vad tycker du om dem? Jag gillade verkligen Seth som var ny i flocken. Han var precis som i boken, lekfull och skämtsam. Leah var nästan som jag hade förställt mig också. Jag gillade henne inte i boken och gjorde det heller inte i filmen.

6. Vad tyckte du om att mindre karaktärer fick lyftas fram? Jag älskade det! Att man fick se hur flockens förfäder hade varit, hur deras historia var. Att man fick se Jaspers och Rosalies mänsliga liv. Jasper är nu min nya favorit för han är inte lika stel som i de tidigare filmerna och det älskar jag.

7. Vilken karaktär såg du mest framemot att få se mer av? Jasper, definitivt!

8. Önskar du att man hade valt någon annan att lyfta fram? Jag hade gärna velat se lite mer av Esme, och Carlisle också.

9. Hur var kyssen mellan Jacob & Bella? Den första kyssen tyckte jag inte riktigt var en kyss men den andra var ganska fin. Fast jag tycker ändå att Bella och Edward gör det bättre.

10. Vad tyckte du om förlovningsscenen? Underbar! Jag har undrat lite hur de skulle göra den så att den blev så fin som den var i boken. Och när hon har sagt ja och han lyfter henne ur sängen fick jag tänka på att andas långsamt för att jag inte skulle fälla en tår. Det var så vackert!

11. Edward & Jacob pratar för första gången på riktigt i Eclipse, hur var det? Det var kul. Jag gillade att de kontrade varandra så snabbt så det blev några skratt i scenen i tältet.

12. Vad tyckte du om Kristen (Bella), Robert (Edward) & Taylor’s (Jacob), gjorde de ett bra jobb i Eclipse? Jag tyckte om Kristen mycket mer i denna filmen. Har inte tyckt hon har passat som Bella i de andra filmerna men hon var så mycket finare i denna. Jag gillade hur hennes hår var och att hon var mycket gladare i denna film. Nu börjar jag tycka att hon passar för rollen.
Robert är ju så bra som Edward! Det går inte att hitta någon bättre! Han har det rätta utseendet och han och Kristen spelar så bra mot varandra.
Taylor är ju riktigt bra han också. Men det var en sak jag störde mig på. Det var hans lilla början till en mustasch. Den kunde han ha rakat bort. Men annars gillar jag hans lite retfulla personlighet.

13. Och vad tyckte du om resten av familjen Cullens jobb i Eclipse? Jag älskar hela familjen Cullen! Jag gillar att Esme lyfts fram lite mer än förr och man får verkligen se hur omtänksam och moderlig hon är. Carlisle får också visa den omtänksamma sidan han har. Och Jasper. Han är fängslande! Jag tycker han är helt otrolig! Och att man får se hur mycket han älskar Alice och jag fick en känsla av att de passar verkligen ihop! Emmet är också sjukt rolig. Han ser aldrig det allvarliga utan vill bara slåss och få lite action i allt det allvarliga.

14. Nu när du har sett Eclipse, vad ser du mest framemot i Breaking Dawn? Bella som vampyr, bröllopet och Renesmee .

15. Vad var det bästa/sämsta med Eclipse (filmen)? Det bästa var att man fick med den actionen som jag har längtat efter. Och att få se mer av resten av familjen Cullen.

16. Saknar du något i filmen? Nej, jag tycker den bev perfekt!

17. Vem var favoriten i Eclipse (karaktärerna)? Jag gillade allihop. Men mina två absoluta favoriter var Edward och Jasper!

18. Kommer du se filmen igen (på bio)? Nej, men jag kommer definitivt se den fler gånger när den kommer ut på DVD.

19. Vad blir ditt betyg för Eclipse? 5 av 5, solklart!!

20. Vilken är favorit filmen av Twilight, New Moon & Eclipse? Eclipse, helt klart. Det är till och med en av de bästa filmerna jag någonsin sett!





Källa
2010-07-02 @ 14:30:07 Annat smått & gott Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0