Snart sommarlooooooov!

Ja, nu är det ungefär 13 och en halv timme kvar tills vi åker hem med bussarna efter skolavslutningen imorgon, alla beredda att börja det bästa sommarlovet ever. Jag har tänkt på en sak. Sommaren då man fyller 15 känns lite extra. Man får kanske moped och det känns som om man blir så mycket äldre än när man var 14. Det kanske bara är jag, men de är så det känns för mig. Det ska bli skönt att sluta skolan men det är synd att väderprognosen för imorgon är regn, vilket var likadant förra året. Då känns det inte som att det verkligen är sista dagen man är i skolan innan man ska på lov på 10 veckor. Men men, vi får väl hoppas på att vädergubbarna har tittat fel på molnen eller vad de nu gör...
Idag har vi inte gjort något alls i skolan. Spelat spel, knutit kompisarmband och ätit marängsuiss. Gott!
Sen på kvällen var vi i kyrkan på Jons skolavslutning. Det var fint men jag störde mig på alla småbarn som sprang omkring i mittgången. Det störde så otroligt och man hörde inte vad prästen eller rektorn sa. Kan inte föräldrarna hålla reda på sina barn?! Usch, nä det var värre än vanligt.

Dagens låt:

Gabriellas sång - Helen Sjöholm
(Ur Så som i himmelen, älskar denna filmen. Den är helt underbar. Man sitter och storbölar, eller i alla fall jag, flera gånger. Jag rekommenderar den starkt till de som inte har sett den!)

(Dock ganska dåligt ljud på videon...)
2010-06-10 @ 21:50:39 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0