Förlust...

Sitter ute och tänekr skriva färdigt min deckare som ska vara inne imorgon. Hoppas jag hinner.
Nu har jag kommit hem efter en såå spännande match. Vessige/Ginsten ägde den totalt men så fick Apel ett mål och sen fick de plötsligt tre till. Matchen slutade 4-2 till Apel. Det var en liten kille som skulle ha blvit utvisad. Han fällde minst två stycken, solklar straff på båda. Inget från domaren. Pappa är ju tränare och när han stod och ropade till sitt lag vid kanten av planen kom den här killen och skulle hämta bollen för det var deras inkast. Då sa han till pappa "Jävla gubbe. Kan du inte ta bollen?" Sen hade en kille i laget som inte var med och spelade idag, en sån där hockeytuta med sig och tutade för att peppa laget. Och en gång gick den där killen förbi och väste sammanbitet "Håll käften med den där jävla tutan!" Va?! Varför säger man så?! Och det klart att han med tutan började tuta ännu mer för att retas. Sen går killen och pekar fuck you till "tutkillen"! Och domaren hörde eller såg inget av detta. Om han hade gjort hade det blivit utvisning direkt. Vi stod bredvid och var helt förvånade över vad han sa och gjorde. Det fattar han väl att man gör inte så på en fotbollsplan!
I alla fall så var det riktigt skönt att cykla ner och hem. Det var precis lagom väder, fast man var ju lite vettig när man kom hem. Jag hade tänkt ta kort på matchen men fick inga bra tillfällen. Så här kommer några andra bilder istället.



Lilla mamsen på cykel.

Namnsdagspresent som jag fick av mamma idag.
Det är ju Karolina-dagen idag! :D



2010-05-20 @ 20:42:31 Annat smått & gott Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0