Precious

Precious handlar om Clareece 'Precious' Jones, en 16-årig flicka som är gravid med sitt andra barn. Fadern till barnet är Precious pappa. Precious är analfabet, vilket betyder att hon inte kan läsa eller skriva. Hennes mamma misshandlar henne och bryr sig inte om hur hennes egen dotter mår. En dag blir Precious utsparkad från skolan på grund av barnet och får höra talas om en skola som kanske kan hjälpa henne. Hon möter Miss Rain och detta blir början på en lång och känslomässig resa med skratt och gråt.



Jag tyckte denna filmen var bra. Den var hemsk men ändå fanns det en glimt hopp för Precious. Jag gillade Miss Rain och hennes klass. Filmen var lite läskig och sorglig ibland men vad hade man förväntat sig av en film där en flicka blir våldtagen och misshandlad? Nej, precis. Det enda jag tyckte var dåligt med filmen var att scenerna hoppade fram hela tiden. Ena stunden var hon på ett ställe och plötsligt var hon någon annanstans. Så man var tvungen att hänga med. Annars rekommenderar jag den verkligen. Den lämnar spår efter sig.





2010-11-02 @ 13:35:24 Film Permalink


Kommentarer
Postat av: F e l i c i a

Den måste jag se!

2010-11-02 @ 14:02:49
URL: http://henrikssonfelicia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0