Halloween

Idag är det Halloween. Någon som har tänkt på det? Vi brukar inte fira det mycket alls. Det brukar bara bli att skära ut en pumpa och ställa den på trappan. Och det är precis vad vi ska göra nu på förmiddagen. Jag och Jon får bestämma mönster coh mamma brukar skära. Det är trevligt och mysigt.

Igår kväll var vi, hela familjen, hemma hos pappas förra jobbarkompis och hennes familj. Sen var hennes syster, som pappa också har jobbat med, och hennes man där. Det var jättekul. Vi fick god mat och sen spelade jag och dottern i familjen, två år yngre än mig, en massa spel. Både vanliga sällskapsspel och Wii. På Wii spelade vi Guitar Hero, och det kunde jag för vi har det hemma, men sen testade vi också dansmattan. Det var kul men svårt. Jag har önskat mig en sån men har egentligen aldrig testa. Men nu fick jag göra det och det var kul. Vad tycker ni om spel som Guitar Hero och dansmattor?

Vi kom hem vid ett igår men vi ställde om klockan innan vi gick och la oss så klockan var halv ett när jag gick och la mig. Så vi fick en extra timme att sova idag. Skönt!

Idag ska då jag, mamma och Jon fixa pumpan men sen ska Jon och pappa spela bowling som avslutning med deras fotbollslag och då ska jag och mamma ha en liten mor och dotter-eftermiddag. Vi ska åka ner till Vessige och hyra film och, förhoppningsvis, köpa chips. Både jag och mamma har lätt för att gråta till filmer så vi sa att vi skulle ta någon romantisk och sorglig film så vi får gråta lite, haha. Sen ska vi göra ansiktsmasker på varandra och mamma ska fixa mina naglar. (Hennes naglar är det ute med). ;)


Dagens låt:
School's out - Alice Cooper (En av låtarna på GH igår)



Happy Halloween!! :)
2010-10-31 @ 08:52:50 Högtider! Permalink


Kommentarer
Postat av: Christine

Åh, härligt! Det låter som en supermysig eftermiddag med mamsen. Haha... ja, trädgården har sitt pris (tänker på Pias naglar), detsamma gäller mina. Det är tur att döttrarna står för flärden ;)

2010-10-31 @ 11:03:17
URL: http://henrikssonchristine.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0