Stormbreaker

Stormbreaker hittade jag på Voddler och flera skådespelare som jag gillar var med i denna filmen. Alex Pettyfer (Freddie i Wildchild), Ewan McGregor (Christian i Moulin Rouge & Obi-Wan Kenobi i Star Wars 1-3), Bill Nighy (Davy Jones i Pirates of the Carribean 2-3 & Billy Mack i Love actually) m.fl.

Alex spelar huvupersonen Alex Rider, 14 år. Han bor hos sin farbor Ian (Ewan McGregor) efter att hans föräldrar dog när han var liten. Hans farbror är nästan aldrig hemma och en dag kommer han inte hem. Senare på kvällen får han och hans "hembiträde" Jack reda på att Ian har blivit dödad. Alex, som fram tills nu har varit en helt vanlig skolpojke, ts in av Alan Blunt (Bill Nighy) för att bli en spion, precis som sin farbror. Han skickas till Cornwall där han ska ta reda på vad det är för någon dator Darrius Sayle producerar och givmilt gett en till varje skola i hela England.





Jag tyckte denna filmen var helt okej. Den var rolig och spännande och det är ett stort plus att Alex är så sjukt snygg. Jag tyckte doch inte att han passade som en fjortonåring. Han såg minst ett år äldre än vad han var. Jag var lite besviken över att Ewan inte var med så mycket men det backades upp bra med andra bra skådespelare. Det var inte världens bästa film men inte heller världens sämsta. Ganska bra. :)
2010-10-24 @ 14:14:26 Film Permalink


Kommentarer
Postat av: F e l i c i a

Under vilken kategori hittade du filmen? :)

2010-10-26 @ 16:42:40
URL: http://henrikssonfelicia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0