The Last Airbender

Hej!
Har nästan precis kommit hem efter att ha varit med pappa och Jon på bio. De två hade tänkt att se The last airbender och Jon frågade om jag ville följa med. Jag tänkte att det kunde jag ju göra, jag hade inget bättre för mig, orkade faktiskt inte spela innebandy - jag var inte på humör.

The last airbender är inspelad efter serien Avatar som har gått/går på Nickelodeon. Filmen handlar om Aang som är avataren. Det finns bara en avatar och den personen är den enda i världen som kan bemästra alla fyra elementen - luft, vatten, jord och eld. När han har gjort det är det meningen att han ska besegra Eldnationen som håller på att ta över hela världen. Aang har varit infryst i isen i nästan hundra år när syskonparet Katara och Sokka hittar och räddar honom. De följer sedan med honom till det Norra vattenfolket där han ska lära sig att bemästra vatten. Sen är frågan. Kommer Aang att kunna besegra Eldnationen?

Jag tyckte denna filmen var riktigt bra. Jon älskade serien och när jag inte hade något att göra, vilket är ofta,  så satt jag ofta och tittade på det med honom. Därmed började även jag att gilla serien. Den är lite smårolig och spännande och jag blev sugen på att följa med pappa och Jon när de skulle se den idag. Och gissa vad. Shit vad glad jag blev när jag såg vem som spelade Sokka. Jackson Rathbone!! :D Och han passade verkligen bra i rollen, en överbeskyddande storebror som är både häftig och lite smårolig. Och jag blev ännu gladare när jag kom på att han kommer att vara med i alla filmer nu (detta kommer bli en triologi och jag hoppas på att se alla på bio). Aang var jättesöt och jag tyckte det var jättecoolt när de bände sina element, med alla sina långsamma karateliknande rörelser. Jag rekommenderar alla som gillade serien att gå och se denna på bio, det var riktigt häftigt. Coola effekter och bra gjort med bändningen! :D







2010-10-17 @ 21:38:42 Film Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

såg den på internet för ett tag sen, men jag tyckte inte den var så bra faktiskt ;s serien var bättre

2010-10-18 @ 07:01:05
Postat av: Chitra

Jag vill också se den!! :)

2010-10-18 @ 07:40:45
URL: http://chitras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0