Percy Jackson and the lightning thief

Nu har jag sett färdigt på Percy Jackson och kampen om åskviggen. Den var riktigt bra faktiskt, jag trodde inte den skulle va det. Jag trodde den skulle vara lite töntig och en dålig kopia av Harry Potter men det var den inte alls. Jag fattar inte var folk har fått ifrån att den är lik Harry Potter. I alla fall...

Filmen handlar om den 17-åriga Percy Jackson som får ett chockade besked - han är halvgud. Han är son till Poseidon, havsguden, och måste lära sig att bemästra sina nya krafter samtidigt som han ska, med sina vänner, bevisa sin oskuld. Han är nämnligen beskylld att ha stulit Zeus, hans morbror, åskvigg och måste lämna tillbaka den innan gudarna startar krig med varandra.

En väldigt spännande och ibland lite rolig film. Han är ju så snygg också, så det gör tittandet lite roligare, haha :)
Jag rekommenderar denna till de som gillar Harry Potter och andra lite magi- och science fictionfilmer.


2010-09-29 @ 17:26:22 Film Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0