Pollymuffins

Nu har jag testat på ett nytt recept på muffins som jag har i Leilas bok, som jag fick när jag fyllde år. Jag har inte smakat dem än men de ser goda ut med godiset i sig och jag ska nog ta en tillsammans med en kopp varm choklad senare ikväll, när jag sitter framför Idol och hejar på Olle!


POLLYMUFFINS 6 stora/12 små
150 g smör
2 dl gräddfil
Skal av 1 citron
2 ägg
1 ½ dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
3 dl vetemjöl
1 dl kakao
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
1 påse polly

1. Sätt ugnen på 175 grader om du vill göra stora och 200 grader om du vill göra små.
2. Smält smöret och tillsätt gräddfil och rivet citronskal.
3. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker vitt och pösigt.
4. Rör ner den ljumma vätskan.
5. Blanda vetemjöl, bakpulver, salt och vänd ner det i smeten.
6. Placera ut pappersformar i en muffinsplåt och fyll formarna till ⅔ med smet.
7. Stick ner några polly i varje form och grädda mitt i ugnen i cirka 20 minuter om du gör stora muffins eller 12-15 minuter om du gör små.



Smaklig fika!
2010-09-30 @ 19:15:02 Mat & Bak Permalink


Kommentarer
Postat av: F e l i c i a

Mumsigt Myse! :)

2010-09-30 @ 19:26:57
URL: http://henrikssonfelicia.blogg.se/
Postat av: Jennie

Mums filibabba!!!

Själv sitter jag och hejar på "gamle" Geir och Linnéa!!



Kram

2010-09-30 @ 20:45:31
URL: http://franlagenhettillhus.blogspot.com
Postat av: Pia

Tack gumman för Pollymuffins! De var jättegoda! Spännande med lite annan touch av gräddfil!Kramar från mamsen <3

2010-10-01 @ 06:48:13
Postat av: elisa

wihoo, najs det ser ut :S! fast det är säkert dundergott! SV: JA, kattungar, så söta, bara några dagar gamla!

2010-10-01 @ 07:21:28
URL: http://elysande.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0