En blomma i Afrikas öken

En blomma i Afrikas öken handlar om 13-åriga Waris Diarie som flyr från Somalia för att slippa gifta sig med en man som är gammal nog för att kunna vara hennes morfar. Hon hamnar i London och börjar jobba på en hamburgerkedja. Tills en dag då en modefotograf upptäcker henne och därmed börjar hennes modellkarriär.





Denna filmen var faktiskt väldigt bra. Den gav verkligen ett budskap och den fick mig att tänka. Det var bra skådespelare och hon som spelade Waris visade verkligen hur det var. Jag har inte så mycket mer att säga. Den var väldigt sorglig men man kunde ändå se små glimtar av hopp och till slut gick det ju bra i och med att hon fick en karriär inom modellbranschen. Så, den här rekommenderar jag till ALLA.
2011-08-12 @ 20:33:36 Film Permalink


Kommentarer
Postat av: Elisa

å, har inte sett klart den än! den ligger hemma. hon är så himla duktig ja, modell egentligen och hur vacker som helst! vi ses på måndag!!!!!!

2011-08-12 @ 22:52:05
URL: http://pstcrds.freshnet.se
Postat av: ROBIN HOOD

Jag har en liten fråga och det vore super kul om du hade lust att svara på den! jo, jag undrar hur länge du har bloggat på denna blogg! :)

2011-08-12 @ 23:18:52
URL: http://robinhoods.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0