Jultankar

Hej! Sitter i skolan, i vårt omklädningsrum där vi har våra skåp och lyssnar på musik och pluggar engelska. Ska sitta här i två timmar till innan Pernilla är färdig med idrotten.

Idag är det ju första december och "bara" 24 dagar kvar till julafton. Jag längtar så himla mycket! Jag älskar julkänslorna som kommer dagen innan julafton, när mamma och pappa har stängt in sig i köket på kvällen dagen innan julafton och slår in paket och rimmar och sitter med det fram tills midnatt och lite längre. Jag älskar att man är så upprymd på kvällen att man inte kan somna. Jag älskar att hitta ett paket i strumpan i sängen längst nere vid fötterna på julaftons morgon, då väcker man lillebror, springer upp med det till mamma och pappa och så öppnar vi alla fyra tillsammans. Jag älskar att man varje år samlas framför Kalle Anka och skrattar åt precis samma sak varje gång. Och bäst av allt, jag älskar att man får vara så mycket barn man vill och bara njuta av det härliga sällskapet som man är omgiven på julaftonen.

Bara för att jag gillar att vara lite barnslig vid julen så övertalade jag och Jon mamma att vi skulle få ha vår balongkalender i år igen.  Så om ni vill, kan jag lägga ut vad jag får varannan dag? ;)


bilder från weheartit
2011-12-01 @ 09:23:49 Tankar och funderingar Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

JA; GÖR DET :D

2011-12-01 @ 10:13:31
URL: http://chitras.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Gör det! Så har du något att blogga om:)

2011-12-01 @ 11:35:02
Postat av: Pia

Gulliga du!

Julkramar från mamma

2011-12-03 @ 07:32:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0