Boktips!

Jag kikade bara in här för att ge er alla deckarläsare ett boktips. Jag har nu, för typ en minut sen, läst färdigt boken Dödligt villospår av Nora Roberts. Jag orkar inte skriva en egen sammanfattning om boken, så jag skriver av det som står på baksidan ;)
Barndomsvännerna Cooper Sullivan och Lil Chance påminns ständigt om den kusliga upptäckten de gjorde som förälskade tonåringar. Djupt inne i Black Hills bergsområde i South Dakota hittade de ett skändat kvinnolik. Fallet förblir olöst. Var det ett vilddjur som dödade henne? Eller blev hon brutalt mördad?

Tolv år senare återkommer Cooper till sina barndomstrakter. Han är nu mordutredare vid New York-polisen. Snart får han reda på att Lils vildmarksjour har utsatts för hot och skadegörelse, och han beslutar sig för att stanna och hjälpa henne. Tillsammans börjar de förstå att hoten är mycket allvarligt menade, och att någon iakttar dem. En mördare med ovanligt stört sinne verkar ha siktet inställt på Lil...



För att inte avslöja för mycket om det nu är någon som blir lite intresserad av att läsa boken så kan jag säga att den var riktigt bra! Jag älskar deckare och böcker som är så spännande att man inte kan lägga ifrån sig boken. Jag kan avslöja så mycket som att det blir riktigt, riktigt spännande i slutet och jag satt och rev mig i håret för jag ville läsa snabbare och få veta vad som hände. Boken är spännande, lättläst och minst sagt romantisk!
2011-02-21 @ 16:53:40 Annat smått & gott Permalink


Kommentarer
Postat av: F e l i c i a

Den borde kanske läsas... :)

2011-02-22 @ 21:25:25
URL: http://henrikssonfelicia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0