Valentine's tårta

Ja, jag har ju skrivit innan om en tårta jag skulle göra idag. Jag bakade sockerkaksbottnen igår och garnerade tårtan idag. Här hittar ni receptet på den tårtbotten jag gjorde. Den var helt fantastiskt bra! Den blev luftig och fluffig, den smakade jättegott och den var så lätt att göra! Så detta receptet ska jag definitivt göra fler gånger :) Jag delade bottnen i tre delar och hade två olika mellanlager. Först hallonsylt och sen vaniljkräm. Ovanpå bredde jag vispgrädde och strödde riven choklad. Det blev riktigt mumsigt. Förresten gillade jag verkligen formen på hjärtat som jag använde till kakan. Det var inte ett sånt där avlångt och spetsigt hjärta utan ett rumt och brett, det gillar jag! På bilderna här nedan kanske man inte ser så lätt att det är just ett hjärta men jag lovar, det är det! ;)


2011-02-14 @ 22:07:10 Mat & Bak Permalink


Kommentarer
Postat av: Mormor

Tårtan såg jättegod ut.Kanske kan få smaka någon gång?

Mormor

2011-02-14 @ 23:13:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0