Brian's song

Igår såg jag en helt underbar film som hetter Brian's song. Filmen handlar om Brian Piccolo och Gale Sayers, två helt olika personligheter. Men en sak har de gemensamt, footballen. Brian spelar för Bears när Gale kommer. Gale är en snabb runningback som också kallas för "kansaskometen". Brian är en man som skämtar hela tiden och han har även fått kämpa för att komma dit han är nu. Gale och Brian tål inte varandra i början, men efter att vara tvungna att dela rum utvecklas en stark vänskap mellan dem. En dag får Brian reda på att han har cancer. Detta börjar en resa med cellgift och ett flertal operationer. Vid sin sida har han sin fru Joy, Gale och Gales fru Linda.







Den här filmen var helt fantastisk. Jag älskar Mekhi Phifer, som spelar Gale. Han är verkligen duktig och han passade verkligen för denna rollen. Gale är en blyg och inte så frispråkig man och han passade så bra!! Jag gillade inte alls Brian i början för han skämtade och hade sig och verkade inte ta något alls på allvar. Men sen var de två så söta tillsammans. Gale stod vid Brians sida nästan hela tiden, han hälsade på honom nästan varje dag på sjukhuset.
Jag gillar att se på såna här filmer. Ofta är typ sportfilmer sanna och ofta är det drama. Jag har sett några footballsfilmer och någon ishockeyfilm som är sanna och dem har vart väldigt sorgliga men även ibland lite lyckliga. Såna filmer gillar jag. Bra gråtarfilmer! ;)
2011-01-09 @ 11:56:02 Film Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0