Cornelis

Filmen Cornelis handlar om den svenske låtskrivaren och sångaren Cornelis Vreeswijk. Han har som vissa kanske vet levt en kort sagt turbulent liv. Han kom från Holland och flyttade till Sverige som liten pojk. När han blev "upptäckt" för sitt nakna och ärliga sätt att skriva sina låtar på började hans stormiga liv som bestod av massa flickor och ännu mer alkohol.







Denna filmen var helt okej. Den var inte jättebra, kunde kännas lite långtråkig ett par gånger. Sen tyckte jag också att det var lite hoppigt mellan scenerna. Annars var det intressant att få se hur hans liv verkligen hade varit. Det var också kul att de hade med hans kändaste och bästa låtar. Jag älskar hans musik så därför gillade jag det väldigt mycket! Så om ni gillar Cornelis Vreeswijk så tycker jag faktiskt att denna filmen är sevärd.
2011-06-29 @ 20:38:22 Film Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0