Överraskningen

Ja, någon av er kanske är lite sugen på att få veta vad pappas överraskning var? För om ni är det så ska jag ta och berätta!
Efter skolan åkte jag hem till Jennie och där fikade vi och satt och väntade på att pappa skulle ringa och säga att vi nu fick komma hem. Vid halv fem hade han fortfarande inte ringt så då gjorde jag det och frågade när han var färdig, hehe... Sen, typ tio i fem, fick vi äntligen bege oss hemåt och både mamma och jag var pirriga. Vi hade suttit tidigare och pratat och funderat på vad det kunde vara för något, men vi hade ju ingen aning så det var ingen idé att gissa.
Så vi kom hem och då stod en sådan där metallkorg som man eldar i på gården och en lapp hängde på den. Ni får se lappen här nedan, det stod i alla fall STOP på den. I korgen låg en rulle med snöre som vi skulle följa. Så vi följde den och den ledde oss in i vardagsrummet. Där hängde två stora lakan där tv:n brukar stå och en lapp hängde där, där det stod att det var en fiskedamm och att mamma skulle dra i snöret nere vid golvet.
Först fick hon ut en paket som innehöll hennes efterlängtade Xperia X8 (mobil) som hon fick av pappa i födelsedagspresent. På förpackningen stod det att hon skulle fortsätta att dra och då kom det ut ett paket till som innehöll hennes h-disk som de också hade beställt.
Sen var det min och Jons tur och ut kom ett stort paket som visade sig vara ett sprillans ny... Wii-spel!! :D Snacka om att vi blev glada! På förpackningen stod det en lapp där det bland annat stod att jag och Jon skulle städa upp efter oss och att vi skulle börja med att ta ner lakanen.
Jag började och stod där i godan ro och bände loss häftstiften när jag såg Jon slänga sig i soffan, så jag blev sur för att han inte hjälpte till och sa till honom, men han bara flinade, så jag fortsatte själv. Mamma stod bredvid och och tog emot stiften och hon skrattade åt mig, detsamma gjorde pappa. Jag frågade vad det var som var så kul och de sa att det var jag som var så rolig. Då tittade jag på tv:n och där stod inte vår gamla tv utan en 50-tums plasma tv!! Jag skrek till och hoppade ner från stolen som om jag hade sett något hemsk, haha :)
Det sjuka var att jag bara hade skojat om att vi skulle få detta tidigare...

Det blev mycket text men här kommer några bilder som kanske förklarar allt om ni inte orkade läsa!

Det var denna lapp som mötte oss på gården

Snöret gick över och i buskar...

...in genom dörren...

... snurrad över trappräcket.

Denna lapp hängde på lakanen

Spännande!


Kanske lite svårt att läsa men såhär står det:
"Innan ni fortsätter att utforska detta Wiiiiiiiiiiiii,
Så är det dags att STÄDA efter er.
Börja med att hjälpas åt att ta ner lakanen, försiktigt!!!"

Tv:n!

Nu ska jag mysa lite med Sixten, som förövrigt är väldigt glad idag och sen ska jag spela lite Wii, sen ska jag också åka på vernissage. Nej, Sixten är upptagen, mamma dansar med honom här i köket ;) Ha det bra!
2011-03-05 @ 10:56:32 Annat smått & gott Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0