Red velvet cupcakes

Dessa cupcakes såg jag blev gjorda av Roy Fares i Go'Kväll för ett par veckor sedan i SVT. Jag tyckte de såg ritkigt goda ut och jag tänkte att jag skulle göra ett nytt försök (frostingen blev ju ganska misslyckad förra gången). Så jag passade på att göra dem till tjejkvällen som jag, Chitra, Linn och Felicia hade hemma hos CHitra i fredags (därav den dåliga uppdateringen) och jag blev nöjd med dem. :)

Ca 20 st

Ingredienser:
4 ½ dl socker
230 g smör (normalsaltat)
2 ägg
2 msk kakaopulver
3 msk röd karamellfärg
5 dl vetemjöl
1 tsk salt
1 tsk vaniljpulver
1 msk vitvinsvinäger
2 dl mjölk
½ tsk bikarbonat

1. Sätt ugnen på 180 grader.
2. Vispa socker och smör fluffigt, ta i ett ägg i taget och vispa.
3. Blanda kakaopulver med karamellfärg och blanda i det i smeten och blanda väl.
4. Sikta i dem torra ingredienserna, med lite i taget av mjölk- och vinägerblandningen.
5. Blanda tills du fått en fin smet, full ⅓ av formen.
6. Grädda i ugnen ca 20-25 minuter.

Frosting:
230 g philadelphiaost
100 g smör
4 ½ dl florsocker

Vispa smör och florsocker fluffigt och vitt, vispa sist i philadelphiaosten.


2011-03-20 @ 14:52:02 Mat & Bak Permalink


Kommentarer
Postat av: Juliieeh '

söta cupcakes :D



haft en bra dag ? :)

2011-03-22 @ 20:38:16
URL: http://www.juliieeh.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0