FRUKTSALLAD MED LEMON CURD OCH TURKISK YOGHURT

 
 
 
En somrig, enkel och mycket god efterätt är fruktsallad. Om man vill göra något extra med den så är detta ett bra recept. En liten sås som är såååå god! Jag hittade receptet på recept.nu och det har lagats i Halv åtta hos mig.
 
Den här såsen räckte för åtta personer, gott och väl.
 
500 g turkisk yoghurt
5 tsk lemon curd (smaka på den innan du serverar, jag tog mer än vad det stod, allt handlar om smak)
6 dl färska eller frysta hallon, blåbär, ananas (jag tog ananas och jordgubbar)
mynta
 

Lägg frukten i dessertskålar eller glas. Blanda yoghurten med lemon curd. Lägg upp i skål eller glas.
Garnera med ett bär eller färsk mynta.
 
 
2012-08-01 @ 10:38:48 Sommarlov 2012 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0