BERÄTTELSEN OM PI

Var på bio på annandagen med bästis och såg denna underbart fina film.
 
Kort sagt så handlar Berättelsen om Pi om 16-åriga Pi, den enda överlevande från ett skeppsbrott, som får dela en båt med en tiger. De befinner sig på havet länge och under den tiden händer det många ovanliga saker som man bara kunnat drömma om.
 
Jag hade ganska höga förväntningar på den här filmen och jag tycker absolut att det levde upp till dem. Det var inte vilken film som helst, det var en film som gav en något att tänka på.
Den var otroligt fin men ändå lite sorglig. Och framför allt var den väldigt stark. Suraj Sharma som spelar Pi var riktigt duktig.
Det finaste djuret som finns, enligt mig, är tigern och därför älskade jag att det var just en tiger som hade en stor roll i denna filmen. De är så otroligt vackra och ståtliga!
 
Jag tycker absolut att ni ska se denna filmen om ni får chans. Så grymt bra!
2012-12-30 @ 14:31:19 Film Permalink


Kommentarer
Postat av: lena

Jag läste din kommentar om filmen du sett.Blev nyfiken när du skrev om att du gillar tigern.Då tänkte jag att du kanske är född i tigerns tecken,men enligt alla mina klipp om kalendrar och enligt Kina ,så är du född i grisens tecken,Sorry!
Kram Mormor

2013-01-03 @ 22:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0