SOS UPPDRAGET

Jag ser ganska mycket på tv. När jag kommer hem från skolan och jag inte har något att göra så sätter jag mig och kollar facebook och sätter sen på tv:n. Alla dessa olika program som jag ser på en dag är oftast väldigt betydelselösa och man tittar på de bara för att just fördriva tiden. Därför har jag väldigt lätt för att fastna för program som verkligen har ett syfte, program där man vill visa något som faktiskt kan hjälpa, något som visar hur det verkligen är runt omkring oss.
 
Ett sådant programm som går just nu är SOS Uppdraget. 6 kända svenskar som är ambassadörer för SOS barnbyar (Mari Jungstedt, My Skarsgård, Lisa Miskovsky, Niclas Alexandersson som förövrigt är från Vessige, var bara tvungen att säga det ;), Ernst Kirchsteiger och Adam Tensta) reser till Ghana. Där besöker de en SOS barnby som de ska få hjälpa till att göra det lite bättre för barnen som bor där samtidigt som de får åka ut i byarna och se hur människor bor.
 
Tårarna bara rinner när jag tittar detta och man inser så många saker. Vi kan påverka ett barns framtid genom att skänka ett par hundralappar i månaden, vi tar så mycket för givet. Dessa barn har inget och de kan inte göra något åt det.
Jag tycker att detta är en väldigt sevärd serie som alla borde se. Det kommer att ge en ordentlig tankeställare. Klicka HÄR för att se det.
2012-11-08 @ 20:48:34 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0