BANANTÅRTA

Har inte haft möjlighet att visa tårtan som jag gjorde till Patrik innan jul. Så här kommer den! Patrik ville ha en banantårta, och inte bara en tårta med smak av banan utan den skulle helst se ut som en banan också. Fick fundera ett tag på hur jag skulle gå till väga och det slutade med att jag gjorde en botten i långpanna och skar för hand ut bananformen.
 
 
Jag fyllde tårtan med mosade bananer, chokladmousse och vaniljkräm. Den är täckt med marsipan och jag penslade även med lite smält choklad på den. Klicka här för att komma till både tårtbotten, vaniljkräm och chokladmousse.
Patrik verkade uppskatta tårtan så detta är ett tips på tårta till någon som älskar bananer.
 
 
 
Måste också visa de fina smörrebröden Jennie hade gjort som vi fick innan vi högg in på banantårtan. Riktigt fina och riktigt smaskiga!
 
2013-01-05 @ 14:32:00 Mat & Bak Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0