GESÄLLUPPDUKNING 2

Igår hade vi äntligen den andra (eller tredje inräknat teoridelen) och sista gesälldelen. Vi hade en stor kondisuppdukning i skolans aula inför våra nära och kära. Och jag kan säga att vi alla blev godkända och nu kan stoltsera med att vi har tagit gesällbrevet! 
Det är det här vi har slitit för i nästan ett års tid och det känns konstigt att det redan är slut. Nu återstår bara en vecka och sen kommer vi alla åka åt varsitt håll. Men jag har haft ett riktigt roligt år med fina människor och jag har lärt mig så otroligt mycket!
 
Bjuder på några bilder från uppdukningen! Bilderna är dock tagna efter bedömningen, så allting hade stått ute i två, tre timmar, därför hade moussetårtorna och bakelserna, och florsockret på bakelser och tårtor börjat smälta. Därför är allt inte helt perfekt på bilderna. 
 
 
Här står jag vid mitt bord i väntan på bedömarna och de två männen som avgjorde om vi var värda vårt gesällbrev eller inte. Körde på färgtemat vitt och rosa, som ni kanske ser.
 
 
 
 
Här har vi fått beskedet att vi fått gesällbrevet och blommor delades ut.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2015-06-07 @ 13:11:52 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Malin´s diner

My My My, blir helt gråtfärdig så fint som det är. Kan inte annat att bli godkänd med det resultatet. Wow, så fint och med säkerhet gott!

Vad är din plan nu?

Kram kram

Svar: Tack så mycket, Malin! Vad fint sagt!
Nu har jag jobb på Solhaga i Slöinge i sommar i alla fall, sen får vi se om jag får vara kvar där. Stannar i Falkenberg ett, två år i alla fall och sen förhoppningsvis upp till Stockholm eller något annat spännande ställe!

Kram
My Boketun

2015-06-07 @ 13:53:08
URL: http://malinsdiner.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0