Americanizing Shelley

Igår såg jag på Americanizing Shelley på Voddler. Den var faktiskt riktigt bra. Det är en komedi som inte är riktigt som andra.

Filmen handlar om Shalini som bor i Indien, hon är 28 år och är ännu inte gift. När hon var liten lovade hennes föräldrar bort henne till hennes kompis Neelu. Men Neelu flyttade till USA och hör inte av sig. Han har blivit en stjärnmanager och stöter och ligger med alla kvinnor som är stjärnor, pengar är det enda som betyder något för honom. Men det vet inte Shalini, hon bestämmer sig för att åka till USA för att leta upp Neelu, som nu heter Neil, och gifta sig med honom. Men Neil vill inte veta av henne och hon beger sig förkrossad från hans kontor där hon överraskade henne. Robert Shorwell, Rob, slår vad med sin chef om att han kan göra vem som helst till en superstjärna. "Offret" blir Shalini. Han och hans kompis Blaine ska amerikanisera henne. De döper om henne till Shelley och ger henne linser och nya kläder. Man känner knappt igen henne. Hon får till slut Neils uppmärksamhet men upptäcker snart att pengar och karriären är det enda som betyder något för honom. Istället känner hon en kärlek för någon annan...



Jag tycker denna filmen var riktigt bra! Den var gullig, rolig och bra. Jag gillade verkligen Rob och Blaine. Neil var snygg men jag gillade inte hans personlighet och hur han var. Shellley var så vacker och jag gillade förändringen hon gick igenom. Det var så roligt att hon inte visste vad såna saker som vi tycker är självklara var för något. Så denna rekommenderar jag verkligen till er som gilar små söta komedier.




2010-12-12 @ 10:30:56 Film Permalink


Kommentarer
Postat av: Melinda

denna filmen är bäst!

2010-12-14 @ 21:00:30
URL: http://rousing.tumblr.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0