Glad midsommar!

Nu sitter jag och har precis gjort mig färdig för att åka och fira midsommar hos min kompis Issa och hennes familj. Det kommer 15 barn och 15 vuxna och jag kan säga att jag är inte så sugen på att åka för jag känner bara sex av de "barnen". Men jag får väl ta och tänka lite positivt som Chitra brukar säga åt mig att göra. Jag har kommit på att jag är väldigt pessimistisk ganska ofta. Stämmer det? Jag får väl ta och bättra på det.
I alla fall så var jag, mormor, Jon och mamma ute och plockade bommor uppe vid Alfshögs kyrka och Salltorp, som alltid. Det är våran lilla midsommartradition. Det är väldigt mysigt men nu har vi faktiskt slutat att göra kransar. Jag tycker det är kul att ha på mig det här hemma men tar alltid av mig de när vi åker bort så då sa vi att det är ingen idé att göra.
Snart ska vi då till Issa med familj och fira midsommar där ikväll och sen ska vi övernatta i stugan för mamma och pappa kommer inte kunna köra hem. Det ska väl bli mysigt men jag tycker det är skönt att bara fira hemma ibland också. Men det är kul att göra olika från år till år.

Ja, då återstår det väl bara att önska alla GLAD MIDSOMMAR!! :D









Var bara tvungen att ta kort på detta fågelbadet som bara var nersatt
mitt i gräset på kyrkogården. Ingen aning varför men de var lite kul faktiskt...



Dagens låt:
Jag ska fånga en sommar - Molly Sandén (Jag brukar inte gilla henne men den här låten är så härlig tycker jag)
2010-06-25 @ 14:27:54 Högtider! Permalink


Kommentarer
Postat av: Chitra

Bra, tänk positivt du :) Glad midsommar på dig med!

2010-06-25 @ 14:48:05
URL: http://chitras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0