OMG!

Gud vad bra Eclipse var! "Jag tror jag dööör!" Haha.
Har nu kommit hem efter att ha varit i Halmstad och sett Eclipse. Den var såå bra! Helt klart den bästa av alla filmerna, än så länge. Och såklart skull det krångla när vi skulle dit.

Mamma körde oss in och när vi nästan var vid Vinbergs kyrka, utanför en gård som heter Jonstorp tror jag, var det plötsligt ett trafikljus! Vi stod där i kanske en kvart, minst, innan det började röra på sig. Och då hade tåget som vi hade beställt biljetter till gått för fem minuter sen. Så vi fick ta nästa buss som gick en kvart senare. Vi skulle ha varit framme vid fem i halv, ungefär, men tåget var tvunget att köra långsammare så vi blev försenade i ytterligare tio minuter. Fattar ni? Vi kom tio minuter innan filmen skulle börja, det var hur mycket folk som helst i köerna och vi fick skynda oss att köpa godis och allt vad vi ville ha. Fattar ni hur stressad jag var?! Men det gick bra och vi hann in i salongen innan reklamen började.

Jag och Chitra satt och kramade varandras händer nästan hela tiden. Hon kramade nästan sönder min under fighten när det var riktigt spännande.

I bilen på vägen hem satt Chitra och Felicia och pratade oavbrutet om filmen, eller ja... i alla fall Chitra... och så frågade Felicia vilka två Chitra tyckte bäst om. De båda tyckte bäst om Jacob och Alice, såklart. Och sen frågade de mig. Jag blev ganka förvånad över mitt svar för det lät såhär:
"Jag tycker bäst om Edward och... Jasper."

Det förvånade mig lite men när jag tänkt på det så stämde det riktigt bra. Edward har alltid varit min favorit men  dne här filmen lyftes Jasper fram så mycket och han är verkligen cool och snäll och... allting! :D



2010-06-30 @ 22:13:20 Familj & Vänner Permalink


Kommentarer
Postat av: Felicia

Nej vilka hemska bilder på mig! ;o Men kul hade vi, och filmen var en riktig höjdare (förutom Edward) :D

2010-06-30 @ 23:25:41
URL: http://henrikssonfelicia.blogg.se/
Postat av: Chitra

Det var grymt kul och ja, Jasper är verkligen cool. Slog mig att han inte är lika spänd längre så som han var i de andra filmerna. Btw, du menar väl att ni fick ta nästa tåg? Du skrev buss ;)

2010-07-01 @ 00:00:50
URL: http://chitras.blogg.se/
Postat av: Elisa

hihi, låter mysigt! bra att du fixat designen för jag har helt seriöst glömt bort det! haha, jag har feber nu btw, jippi! men jag ska se filmen nästa vecka ;) och det känns ganska bra!

2010-07-10 @ 13:19:57
URL: http://elysande.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0