Regnet faller ner...

... och ner och ner... Ja, jag och Chitra ligger här i varsin säng med varsin dator på magen. Vi kom tillbaka för en liten stund sen efter att ha lyssnat på en föreläsning om hållbar mat och sen fått äta lite grillad makrill, potatissallad och annat smått och gott. Det var riktigt gott, trodde inte att makrillen skulle vara god eftersom jag inte brukar gilla det, men det var riktigt mumsigt.
Sen fick vi springa till huset för det hade plötsligt börjat spöregnaoch vi ville inte vara kvar för det fanns inget kul att göra. Så nu ligger jag här i sängen med ett varmt täcke över mig och försöker att torka och få upp värmen.



Jag bestämde mig igår för att jag skulle vilja testa att baka en tårta som jag skulle vilja göra till min födelsedag. Jag hittade den på en fin blogg som jag har hittat en massa fina bakverk. Det var en hallonmousse tårta med lemon curd och vaniljkräm. Den har marsipan över sig och den lät och såg väldigt god ut så jag ska testa.
Men mamma tyckte att jag ska vänta med det tills nästa helg då det är midsommar så jag ska göra cupcakes eller något imorgon. Förhoppningsvis, tänkte jag att jag skulle göra kanske två olika bakverk. Vem vet? Känner för att baka ordentligt!


Dagens låt:

Break your heart - Taio Cruz
2010-06-20 @ 13:13:14 Annat smått & gott Permalink


Kommentarer
Postat av: Chitra

Tårtkalas ser jag fram emot My!

2010-06-20 @ 21:17:43
URL: http://chitras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0