Grillning snart! :D

Har kommit in efter en timme i solen. Vill ha lite mer färg på kroppen, men det är så tråkigt att bara ligga! Jag kan inte läsa när jag solar - det blir bara konstigt, solen stör och jag vet inte vad, jag kan inte sitta vid datorn för solen speglar sig i skärmen. Det enda jag kan göra är att lyssna på musik på datorn och det kan jag inte göra hur länge som helst för battriet tar slut. Usch, och jag blir så rastlös efter ett tag så det är så svårt att slappna av och bara ligga ner. Jag vill ha nåt att göra! Därför brukar det bara bli en timme när jag solar. Men jag hoppas att få lite, lite färg. Jag vill ju inte gå omkring som ett spöke hela sommaren.

Idag var jag, mamma, mormor och Jon och åt lunch på ett jättemysigt ställe som hette Särdal och låg vid en kvarn. De hade inrett ladugården till ett café där de sålde pajer, mackor, kakor och även maträtter. Jag åt pannkakor med grädde och sylt och sen delade jag och mamma på en pannacotta med vit choklad och jordgubbar på. Det var riktigt mumsigt!
Det fanns också en supersöt butik i en annan lada. Där kunde man köpa hemlagad sylt och saft, babysaker och tvålar m.m, godis och te och mycket mera. Man kunde inte riktigt bestämma vad man ville köpa men vi tog en burk sylt och jag och Jon fick lite godis. Såklart att man ville köpa nåt till den lilla kusinen som kommer vilken dag som helst.
Mormor ringde i morse vid åtta och sa att vattnet hade gått hos moster Jennie och snart kommer det lilla pyret komma ut och se världen fö första gången. Jag är så spänd och är så nyfiken på att se vad det blir för något. Ska bli superkul!


Dagens låt:
The Passenger - Iggy Pop
2010-06-24 @ 19:18:53 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0