Mordet på slottet

Jaha, ligger i sängen med pyjamasen på och härlig musik i öronen. Är helt slut efter Klitterbadet plus den långa kvällen igår. Jag tänkte att jag skulle berätta lite vad som hände under kvällen. How about that? ;)


När vi kom dit hälsade Greven oss välkomna och vi skålade tillsammans. Sen fick vi alla presentera oss snabbt vad vi hette och vad vi hade för relation till Greven. Just när Greven stod och höll sitt lilla tal hördes ett skott och kort därefter ramlar Greven ner på golvet, död. Vissa spelade ju hysteriska och vissa, däribland jag, kunde inte hålla sig utan skrattade nervöst och bara stod, utan att veta vad man skulle göra. Greven bars ut och strax därefter kom en kommissarie, spelad av samma person som Greven. Han är jätteduktig på att spela och man blev nästan lite rädd för honom...
Han tog in personer två och två eller en och en och förhörde dem. (Jag blev aldrig förhörd).

Sen blev det god mat och mitt under den trevliga stämningen vid bordet och uppläsningen av Grevens testamente hördes ännu ett skott och Butlern Arthur ramlar ner, död. Två mord har nu skett och det är vår, gästernas, uppgift att hitta den eller de skyldiga. Man får tid att mingla och försöka få reda på så mycket som möjligt om alla, jag och Jon satt mest i ett hörn och pratade och målade i mitt skissblock jag hade med mig som inredare.

Sen blir det kakor och kaffe och kommissarien lägger fram åtta (eller nåt) bevis som man får gå och titta på. Vi får också reda på att det inte är en utan tre som har hjälps åt att planera och genomföra morden. Vi får papper och penna och får i uppgift att skriva ner dem tre vi tror är skyldiga. Vi ska även skriva ner bästa skådespelare och bäst klädd.

Jag säger inte vilka det var som var mördarna, för denna gåtan kan man köpa på nätet och tänk om ni kommer vara med om detta, då blir det inte kul att veta svaret. Men jag kan säga att jag och Jon fick ett litet rese-Cluedo i pris för att ha haft rätt motiv men fel på en av tre mördare. Ganska stolt faktiskt, visste inte alls vad jag skulle skriva först. Bästa utklädnad gick till Jennie som spelade Grevens exfru och bästa skådespelare till mormor som spelade hembiträde. Jag måste säga att jag är väldigt impad av mormor, trodde faktiskt inte att hon var en så bra skådespelare.


Oops, vad mycket text det blev nu... Jaja, ni är duktiga om ni orkar läsa hälften av det! :)
2011-01-16 @ 21:26:57 Familj & Vänner Permalink


Kommentarer
Postat av: Christine

En ovanlig och kul kväll, låter det som. Var det på Wapnö slott? Har för mig att jag läst något om det. Ni var väldigt tjusiga också! :)

2011-01-16 @ 22:38:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0