Narnia: Kung Caspian och skeppet Gryningen

Narnia: Kung Caspian och skeppet Gryningen är den tredje filmen i serien Narnia. Denna gången bor Edmund och Lucy hemma hos sin kusin Eustace och hans föräldrar. De kommer inte alls bra överens med Eustace och när de, genom en tavla, kommer in i Narnia igen får de tyvärr med honom och de går varandra på nerverna. I Narnia träffar de Caspian, som var med i förra filmen då han var prins, som nu är kung. Han tar ombord dem på sitt skepp Gryningen och tillsammans börjar ett äventyr för dem som sätter vänskapen och de själva på prov.







Den här filmen är, som i flera serier, den bästa av de som ännu har varit. Det är något med den tredje filmen, det är som att filmfolket bara bestämmer sig för att den tredje filmen ska bli den allra bästa. Och så blir det! Star wars, Twilight Saga och Narnia är bara några få exemplar, enligt mig. Vi såg denna filmen i 3D och det var häftigt! Även fast det inte var massa saker som kom flygande mot en så var det coolt på något sätt. Det var som att istället för att bara några få grejer var 3D så var hela filmen gjord i 3D, älskade det! Det var coola effekter och även fast den var nästan 2 timmar lång så tänkte jag aldrig på att den var tråkig. Det hände alltid något i den, jag tyckte inte det var några onödiga scener som man hade kunnat skippa. Plus att var kul att det var ett uppdrag de skulle klara av och så, då hänger man med lättare istället för att de bara gör något som faller de in, om ni förstår vad jag menar. Vad jag fösöker säga är att det är en av de bästa filmerna jag sett och jag rekommenderar den verkligen till alla som gillar äventyr, som har humor och som gillar lite fantasy! :D
Måste också säga att Caspian var så sjukt snygg nu när han hade lite skägg och långt hår, speciellt när han satte upp lite av det i en tofs! Edmund var ganska söt på ett annat sätt han också, men Caspian... åh!
2011-01-13 @ 21:34:53 Film Permalink


Kommentarer
Postat av: Sara

sv; aah, vänner äger!

ska med börja samla på säsongerna, har dom bara nedladdade men ska köpa dom istället ! :)

2011-01-14 @ 07:52:37
URL: http://saranorrhede.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0