10 år

Jag tror inte att någon inte har hört om den hemska terroristattacken som hände för exakt 10 år sedan i New York. Dubbelkraschen i Twin Towers. Jag har tänkt mycket på detta idag, det har liksom kommit ifatt mig när jag inte har haft något att göra. Jag var bara 6 år när detta hände så jag kommer inte alls ihåg vad som hände den dagen och hur jag kände. Såklart förstod jag ju inte var det var, det har nog faktiskt kommit idag. Jag har sett mycket på nyheterna, vilket känns som om det har gått hela dagen, och jag har lyssnat på radion. Man blir väldigt ställd.
Jag tittade också på ett klipp som Chitra hade lagt ut, där de har lagt upp ljudfiler från kaparna som gav order till passagerarna. Klicka på länken längst ner för att titta.
Jag ska inte prata mer om detta, kanske inte är så kul att läsa. Men mina tankar går till alla de som var inblandade i tragedin den 11 september 2001.


Ljudklipp från de kapade flyplanen.
2011-09-11 @ 17:43:24 Tankar och funderingar Permalink


Kommentarer
Postat av: lena

Jag har läst Dina funderingar om terrordåden i USA.

Det är bra att Du tänker omkring detta och tar ställning om hur Du vill att världen ska vara.Vi kan försöka att förstå och tänka till.Men i detta NU har vi varandra och ska ta tillvara det.

Många,många kramar från Mormor

2011-09-11 @ 22:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0