SKOL-SM I GÖTEBORG

Idag var vi som sagt i Göteborg med vårt program och kollade på Skol-SM för unga bagare. Det var kul att se hur det går till och jag blev riktigt sugen att ställa upp nästa år, så hoppas på att jag får den äran. Jag har tagit bilder med mobilen så trots att de är sådär halvtaskiga så är det roligare än ingenting.
 
SM hölls på Ester Mosessons gymnasieskola i Göteborg. Därför åkte vi dit och fick se bakningen. Därefter åt vi en god Wallenbergare med potatispuré och skirat smör i skolans ena restaurang som 2:orna och 3:orna jobbade i.
 
Efter lunchen åkte vi vidare till Ica Focus, en stor Ica-affär med restaurang, delikatess-, chark- och bageridiskar. Där kunde jag, Pernilla och Mari inte låta bli att köpa denna "Ängladröm" med citrongrädde, browniebotten, färska hallon och vit choklad. Underbar!
 
Sen åkte vi även till Feskekörkan och Saluhallen och tittade.
 
Dagen avslutades i Nordstan och Femman där prisutdelning hölls av Sveriges bagarlandslagsmedlemmar Johan Sörberg och Håkan Johansson (som förövrigt har gått på samma skola och utbildning som jag gör nu!).
 
Runtom scenen stod dessa bord med all 16 skolors bidrag. Var väldigt kul att gå runt där och få inspiration från alla fina bakverk!
 
Älskar hjärtbröden!
2013-04-12 @ 20:51:10 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0