CHOKLADFESTIVALEN 2104

Då är jag hemma efter en underbar långhelg i Stockholm och Chokladfestivalen. Det har vart så otroligt roligt och jag har träffat en massa nya, trevliga människor. Det är svårt att skriva om allt som har hänt så istället tänkte jag visa några av de bilder jag har tagit.
 
 
Såhär såg vår monter och bord för chokladskulpturerna ut.
 
Under torsdagen coh fredagen hölls den prestigefyllda tävlingen Årets Konditor. Här är de olika tävlandes bidrag. Vinnaren blev Sara Aasum Hultberg. Hennes tårtor är de vita med lila här ovanför.
 
Gustaf Mabrouk, den yngste att ha vunnit Årets Konditor (det gjorde han när han var 19), var även där och gjorde en jättefin chokladskulptur.
 
 Även tävlingen Årets Pralin hölls där fyra av mina klasskompisar var med. Tyvärr vann ingen av dem men det var hård konkurrens.
 
Moa Brink bakade med besökare i baklabbet där vi assisterade under dagarna, Sebastien Boudét var också där. Jag fick även chansen att träffa och prata lite med Roy Fares...
 
 ... som signerade sin nya bok åt mig!
 
 Här är allt jag fick med mig hem. Fick en väska och chokladbollar från Delicato när vi stannade för ett studiebesök där på väg upp till Stockholm. Jag handlad även lite fint i Leila Lindholms butik, lite Åre-choklad, pralinform och lakrits till mamma och pappa. Fick också en Arla-ko från Arla, som höll bland annat Kladdkakeracet.
 
 
2014-10-08 @ 19:44:12 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

Har nu tittat på dina bider från festiavalen.Är så imponerad att du är med och är så stolt över dej.Är så glad att du har funnit din livstil i och med bakningen. Glöm inte sången. Stora kramar från Mormor

2014-10-14 @ 22:12:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0