Wall-E

Jag har sett filmen Wall-E och nu när jag inte har något att göra så kan jag lika gärna sätta mig och skriva i alla fall en av tre filmrecensioner. Jag tar en i taget :)

Wall-E handlar om den lilla städroboten som är själv kvar på Jorden. Jorden är full med skräp och skrot och människorna har flytt ut i rymden där de bor som riktiga tjockisar och det enda de gör är att dricka sin mat i muggar, åka runt i en svävande stol och all komunicering sker genom en skärm de alltid har framför ansiktet. Därför vet de inte alls hur det ser ut runt omkring dem, de har ingen uppfattning om hur det står till på Jorden. Wall-E uppfanns för att rensa bort skräpet från Jorden men då det misslyckades försvinner människorna och han blir ensam kvar, med många av sina skrotade kompisar. Tills en dag då EVE, en slags sökrobot som har skickats till Jorden för att söka efter något liv. Hon hittar det. En planta, den tar hon med sig till rymdskeppet där människorna bor omedvetna om att Wall-E, som har förälskat sig i henne, följer med. Ska denna lilla planta förändra livet för människorna som bor i rymdskeppet Axiom?








Jag tyckte denna filmen var riktigt bra! Första gången jag såg den tyckte jag att den var lite långtråkig i början i med att det inte var något prat. Men när EVE kom och de började prata blev den mycket roligare och de var så söta. Denna filmen är en sådan där typiskt familjefilm som passar alla i familjen. Hela min familj satt och tittade på den och alla gillade den förutom mamma. Pappa satt och skrattade till de där sakerna som var så dumma att de var roliga. Klart att jag skrattade också, den var så söt. Wall-E var sjukt söt och han passade verkligen bra ihop med EVE. För er som gillar familjefilmer så passar den här perfekt för er! :D
2010-12-16 @ 21:57:44 Film Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0