Kakornas kungar

Ligger och tittar på ett program som visades för ett tag sen. Det handlar om några män som är uttagna till en tävling kallad MOF, som hålls i Frankrike. Där ska de sexton bästa konditorerna visa upp sig och sina konstverk. De ska göra många olika saker och det är en speciell krage som står på spel, den visar att man är världens bästa konditor. Jag tycker det är väldigt intressant och det blir så fina bakverk och skulpturer de gör.

Idag är jag på sjukt dåligt humör, blir sur för minsta lilla sak. Jag tror inte jag ska spela innebandy, är inte alls på humör. Kanske beror det på att jag sov länge idag. Det är inte bra för mig att göra det, jag blir alltid så sur då. Speciellt på söndagar.

Bara en sån där obetydlig info. Innan, skulle jag ge mat till vår kanin Trassel. Jag sträckte ner handen för att ta maten och kände något ludet nudda min hand. Jag skrek såklart till för jag kunde ana vad det var som var där i. Så skakade jag om påsen och när jag tittade ner satt där en liten mus och tittade upp på mig. Jag ryste verkligen, för så äckligt det var! Usch! Ja, möss är riktigt läskiga ibland...

Dagens låt:
Balladen om Fredrik Åkare och den söta fröken Cecilia Lind - Cornelis Vreeswijk (Väldigt fin och mysig låt!)
2010-10-24 @ 15:26:54 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0