The Ramen Girl

Har precis sett en bra film på Voddler. Den hette the Ramen Girl. Det brukar inte finnas så bra gratisfilmer på Voddler, de mesta är det oftast en massa sex och annat skit i. Men denna var riktigt bra! Huvudpersonen spelas av Brittany Murphy. Hon var riktigt bra och så grymt söt. Jag bara älskade hennes stora, bruna rådjursögon.

Filmen handlar om Abby som flyttar till Tokyo för att bo med sin pojkvän Ethan. Men han får ett nytt jobb i Osaka och dumpar henne. Helt förtvivlad går hon till en restaurang längre ner på gatan men de har stängt. Men ägaren tycker synd om henne och serverar henne en skål med nudelsoppa. Denna skål blir en början på ett känslofyllt lärande av att göra denna underbara nudelsoppa. Ägaren är vresig och känd som att bete sig som en tyrann men Abby ber och ber om att få lära sig hur man lagar soppan. Han går motvilligt med på det och resten får ni se själva! ;)

Jag tyckte verkligen om denna filmen! Den var rolig, lite sorglig och väldigt lycklig. Jag fällde till och med några lyckotårar i slutet när allt blev som man ville ha det. Jag skulle verkligen vilja säga till er alla att se denna. Den var grymt bra, tycker jag! :D


2010-10-16 @ 15:28:58 Film Permalink


Kommentarer
Postat av: Melinda

Jag har också sett den! Såg den i helgen när jag var hos min syster i Varberg, grymt bra!

2010-10-19 @ 19:37:15
URL: http://aboveground.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0