Love happens

Sitter och lyssnar på Billionaire som nu har blivit min favoritlåt, just nu. Mår fortfarande inte bra och ska inte gå till skolan imorgon men hoppas på att bli bra till på fredag. Gillar inte att vara hemma för länge... Jag saknar redan Chitra, haha. Det går inte att sära på oss, hehe.

Idag har jag sett två filmer.
Först såg jag på Planet 51 som är en tecknad film och den handlar om en kille vid namn Lem. Han bor på en planet där befolkningen är grön och de lever ett liv som är ganska likt vi människors. Tills en dag de får besök av en utomjording. Och den utomjordingen är ingen mindre än astronauten Chuck Baker, från Jorden. Han får hjälp av Lem och hans kompisar till att fly från planetens armé som vill ha fast "monstret" som kommit för att ta över deras planet.
Jag tror inte att filmen var riktigt för min ålder men jag har inget emot att titta på en tecknad, lite barnslig film ibland, haha :)

Den andra filmen, Love Happens, handlar om Burke Ryan som har skrivit en bok om självkänsla och kunna gå vidare när en nära person har gått bort. Han träffar floristen Eloise Chandler. Mötet med henne får honom att få fram känslor som har legat begravda långt inne och man får en känslomässig resa med honom och Eloise.
Jag grät mycket till denna filmen för den var sorglig men också väldigt lycklig när man såg alla dessa olyckliga människor äntligen börja vägen till att bli lyckliga igen. En grymt bra film! :D


2010-09-08 @ 19:31:48 Film Permalink


Kommentarer
Postat av: Chitra

Nothing can tell ous apart!

2010-09-08 @ 20:21:03
URL: http://chitras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0