Norge

Hej!

I skrivande stund sitter jag i sängen och ska krypa till sängs så fort jag är färdig här. Jag tänkte bara skriva lite om det som hände i Norge igår.

Idag köpte vi Aftonbladet och där var i princip nästan alla sidorna fulla med artiklar om den massakern som drabbade Norge igår. Jag satt och läste igenom texten och kollade på de hemska bilderna som fanns i tidningen. Bilderna som föreställer offer som hamnat under den 32-årige Anders gevär. Det är helt sjukt att en person bara kan gå in bland människor, lura dem och säga att han är deras vän och sen bara döda över 80 personer! Dessutom döda människor i centrala Oslo med bomber medan han var på väg för att ödelägga fler liv på ett annat ställe. Jag blev tårögd och fällde en och annan tår när jag läste det som stod i tidningen. Hela dagen idag har mina tankar vandrat över till de i Norge. De som kände någon som blev offer, till de som blev vittnen till det hemska och inte minst till de som blev offer för denne man. Jag känner verkligen för er, och ni ska veta att jag tänker på alla er som just nu känner en stor sorg över det som har hänt!
2011-07-24 @ 01:09:26 Sommarlov 2011 Permalink


Kommentarer
Postat av: Chitra

Jag har fakiskt inte läst denna text innan. Fint av dig!

2011-07-30 @ 22:17:42
URL: http://chitras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0