Jag saknar dig

Jag saknar dig handlar om Cilla och Tina, tvillingarna som är lika i utseendet men har väldigt olika personligheter. Cilla är den kreativa av dem och älskar teater och att skriva. Tina däremot är den av de som är populärast i skolan och hon är ständigt kär. De är väldigt tajta och pratar med varandra om nästan allt. Men en morgon förändras hela tillvaron. Cilla dör i en bilolycka. I filmen får vi sen följa Tina hur hon går vidare, med många svårigheter.






Denna filmen var väldigt känslosam och många, många tårar fälldes till den. Tvillingparet som spelade Cilla och Tina var duktiga och förmedlade verkligen känslan. Jag har läst i en intervju att det hade vart väldigt svårt för de att spela rollerna för man var tvungen att tänka sig hur det skulle vart att förlora sin syster på riktigt, inte bara i filmen. Och jag tycker verkligen att de lyckades. Det är en film jag kommer komma ihåg!
Denna låten spelas mycket i filmen och det är den låten som jag lyssnar mest på just nu. Riktigt bra, jag ryser varje gång jag lyssnar på den. Så jag tycker att ni också ska lyssna!
2011-09-17 @ 21:58:52 Film Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0