Skogens guld

Idag var jag, mamma, Jon och mormor i skogen och plockade trattkantareller. Där var riktigt mycket och vi fick ihop nästan tre fulla korgar. Jag hade kameran med mig och jag lägger ut bilder istället för att skriva, tänkte jag.


Tyvärr så hittade vi inte en "guldsvamp" (vanlig kantarell), men däremot en silver svamp!


Mamma såg denna vargformade mossa och jag var bara tvungen att lägga två trattisar till ögon ;)


På vägen till stället där vi skulle fika så såg vi flera ställen med massa svamp. Så vi satte våra korgar där vi skulle gå till sen.

Älskade denna lilla svamp som stod i en liten, liten grotta. Hihi.

Såhär mycket blev det till slut. Mamma är den enda som äter svamp i familjen så hon har att göra nu framöver ;)
2011-09-28 @ 20:00:17 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: lena

Jag tycker att vi hade en jättemysig stund i skogen tillsammans.Jag uppskattar stunderna med Er jättemycket.Men nu till bilderna My. Såå... mysiga svampbilder. Stor kram från Mormor

2011-09-28 @ 22:15:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0