CHOKLADSKULPTURER

Felicia tyckte jag hade vart dålig på att blogga den senaste tiden och begärde ett nytt inlägg från mig idag. Så så får det bli. 
 
Nu när jag går i skolan här nere i Kristianstad så blir det inte så mycket aktivitet på eftermiddagarna därav lite lite att skriva om. Så därför får detta, och säkert de kommande inlägg, handla om skolan. Men jag hoppas att det ska gå bra, för det är ju trots allt massa godsaker vi håller på med.
 
De senaste veckorna har vi hållt på med chokladskulpturer. Det är något jag aldrig har gjort förut och det var väldigt spännande, och väldigt svårt, att göra. Vi har gjort individuella och gruppskulpturer och här nedan kommer våra gruppskulpturer som går i temat "En sockerbagare". Ni vet den visan med bagaren som bakar pepparkakor. Nästa vecka ska vi i klassen, tillsammans med chokladskulpturerna, upp till Stockholm för att medverka på den stora Chokladfestivalen där bland annat tävlingen Årets Konditor kommer att hållas, Jag är jättespänd på detta då vi kommer ha olika uppdrag att få hjälpa till vid och det ska bli så otroligt kul.
Ska förhoppningsvis komma ihåg min lilla digitalkamera så kan jag gå omkring med den i fickan och ta en massa bilder att visa upp här sen.
 
Men här kommer chokladskulpturerna! (Då jag har lämnat systemkameran hemma i Falkenberg så får vi för tillfället nöja oss med halvkassa mobilbilder.)
 
Vi börjar med vår skulptur. En julbagare HELT i choklad. Alltså, allting, ALLTING, rekvisita inkluderat är gjorda av något kallat spansk eller modelleringschoklad.
 
Här är lite andra skuplturer, både grupp och individuella.
2014-09-23 @ 17:35:43 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Malin´s Diner

Supeprfina ju! Kul att se!

Kram kram

2014-09-23 @ 20:39:52
URL: http://malinsdiner.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0