ALL I CAN BREATH IS YOUR LIFE

Nu har jag börjat min andra praktik. Sex veckor denna gången med, och precis som förra gången så befinner jag mig i Stockholm. Nu är jag på ett bageri som heter Brioche, ett jättemysigt och bra ställe med duktiga bagare och konditorer. Jag är säker på att jag verkligen kommer att trivas här. 
Det som dock är jobbigt med detta, är att vara hemifrån, speciellt att vara ifrån alla som är där hemma. Jag har insett att jag är ganska hemmakär av mig, tycker helt enkelt att det är jobbigt att vara utan min familj och pojkvän. Det är dessutom en extra vecka denna omgången då vi, hela klassen, ska till Schweiz direkt efter praktiken till en skola och få en två-dagars utbildning, vilket ska bli spännande. 
 
I alla fall så vet ju de flesta där hemma om att jag lätt saknar dem och idag fick jag en glatt överraskande när det plingade på dörren och ett blomsterbud gav mig en fin bukett med röda rosor. Det var från finaste älsklingen och det gjorde hela min dag. Det som är ännu bättre, är att både mamma och Alex kommer upp varsin helg under min praktikperiod så helt ensam kommer jag ju inte att bli!
 
 
2015-02-17 @ 19:42:25 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0