KARDEMUMMADRÖMMAR

Nu var det verkligen längesen jag la ut ett recept. Det dumma är att jag har bakat ganska mycket men jag har bara inte tänkt på att ta kort och lägga in det. Men nu har jag ett som ni bara måste testa! Det är ett recept på lite juligare drömmar, hittade det på Icas hemsida. Det är nämligen kardemumma i och de är så himla goda, dessutom är de hur enkla som helst att göra. Så här kommer det!

ca 25 st

Ingredienser:
50 g smör eller margarin
1 ½ dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
1 tsk kardemummakärnor
½ dl matolja
2 dl vetemjöl
½ tsk hjorthornsalt

1. Sätt ugnen på 150°C.
2. Rör ihop matfett, socker och vaniljsocker och stötta kardemummakärnor. Tillsätt oljan lite i sänder under omrörning. Blanda mjöl och hjorthornsalt, rör ner det i degen.
3. Forma degen till runda bollar och lägg på plåtar med bakplåtspapper.
4. Grädda mitt i ugnen i ca 15 minuter. Låt kakorna svalna på plåten.

2011-12-27 @ 20:10:41 Mat & Bak Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0