Tårtor

Idag var det praktiskt prov i bageriet eftersom det var sista gången. Och jag (läs vi) hann göra ganska många saker faktiskt. Jag gjorde två tårtor, två olika sorters wienerbröd och vaniljkräm. Och detta mellan 9.30 och 14.30 inklusive en kort lunchrast. Därför är jag helt slut i fötterna nu och har burrat ner mig ordentligt i sängen. Det gick väldigt bra och jag är ganska nöjd med resultatet. Eftersom jag hade två tårtor med mig hem och för att de inte skulle bli dåliga så bjöd jag hem mormor och morfar, farmor och farfar, och Jennie, Patrik och Sixten. Det verkade bli ganska uppskattat och det var en mysig "tillställning" mitt i vardagen. Här kommer några bilder på tårtorna.



2011-12-07 @ 21:29:41 Mat & Bak Permalink


Kommentarer
Postat av: Paps

Jättefina tårtor och otroligt goda!!! Bra jobbat, Mysan!

2011-12-09 @ 11:54:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0